13.3.2010

Haluan vain muistuttaa..

..että hoitotestamenttini on Marimekon kansiossa, punaisessa, jossa on kukkia. Siellä säilytän kaikkia tärkeitä papereita, kuten koulutodistuksia, ja nyt siellä on hoitotestamenttini jossa lukee, että jos minä vakavan sairauden tai onnettomuuden seurauksena menetän oikeustoimikelpoisuuteni, esimerkiksi tajuttomuuden tai vanhuuden heikkouden vuoksi, ei minua hoidettaessa saa käyttää keinotekoisesti elintoimintoja ylläpitäviä hoitomuotoja ellei tilani korjautumiseen ole selkeitä perusteita. Vaikeiden oireiden poistamiseksi tai lievittämiseksi voidaan kuitenkin edellä mainittuja keinojakin tilapäisesti käyttää.
Tehohoitoa voidaan minulle antaa vain, jos voidaan kohtuudella arvioida, että sen antaminen johtaa parempaan tulokseen kuin pelkästään lyhytaikaiseen elämän pitkittymiseen.
Jos toivorikkaana aloitettu hoito osoittautuu tuloksettomaksi, siitä on välittömästi luovuttava.
ETTÄ NÄIN. Minua ei saa pitää letkuissa ja hengityskoneessa. Tämä on minun toiveeni. Sitä toivon noudatettavan. Antakaa minun kuolla, jos sen aika on. Antakaa minun kohdata Jumalani.

2 kommenttia:

Keski-ikäinen nainen kirjoitti...

Hey rakas ystäväni,

Työnarkomaaneille ei pitäisi antaa lomaa.Ne ei vain yksinkertaisesti kestä sitä.Sinä olet ystäväni hyvä esimerkki siitä.Kirjoitat ajatuksenvirtatekniikalla nyt virtuaalista päiväkirjaa..Eihän siinä mitään..Netissä kannattaa kuitenkin aina miettiä,että lukijoina voi olla ihan kuka tahansa..Myös sellaiset tyypit,jotka eivät keskity pelkästään toisten "virtuaalipäiväkirjojen" lukemiseen,vaan kiikuttavat niitä eteenpäin tahoille,jotka saattavat aiheuttaa vahinkoa ko.alkuperäiselle kirjoittajalle,vaikka tämän alkuperäiskirjoittajan tarkoitus ei olisi ollut muu kuin viattomasti vain tuulettaa päätään.Seuraukset saattavat olla kohtalokkaat.Niinpä suosittelisin lämpimästi kaikille bloggaajan aluille,että pitäisivät julkaisukynnyksen mieluummin liian korkealla kuin matalalla.Ihan vain omaa itseään suojellakseen.

Helen kirjoitti...

Tuo kyllä loukkasi minua. Jos sinä haluat makoilla vaipoissa kasviksena filippiiniläishoitajan käänneltävänä, taikka hengityskoneessa vuodesta toiseen, niin siitä vaan.
Ei mulle, thanks. Haluan luovuttaa jokaikisen elimen, joka jollekin kelpaa, lähimmäiseni hengen pelastamiseksi tai näkökyvyn parantamiseksi.
En jaksa ymmärtää, miten se voi loukata jotakuta, jos minulla on hoitotestamentti. Sehän on minun tahtoni, ja minä olen Herra nähköön vapaa, valkoinen ja kakskytyks. Mitä ihmeen vahinkoa tuosta kirjoituksesta voi seurata? Hoitotestamentit yleistyvät ja yleistyvät, ja minä ainakin pidän äärimmäisen älykkäänä ihmistä joka kieltää kiduttamasta itseään, kun mitään toivoa ei ole.
Vai en minä kestä lomaa. Mitäkähän tuokin nyt tarkoitti.
Ei todellakaan ole minkäänlainen salaisuus, mikä on minun tahtoni. Sen saa tietää ihan kuka vaan.
Ja se teksti: on ihan ihan suoraan varatuomari Paula Kokkosen kynästä. Ei ole minun jorinoitani.
Herran rauhaa!

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...