4.11.2011

"Puoltakaan en sun kivustas voi tietää, sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää"

Tauoton päänsärky kestänyt nyt noin 31 tuntia, ja olen aika pahalla päällä. Tein ihan itse diagnoosin, kun särky on tiukasti asettunut tuonne takaraivoon eivätkä (lukuisat) nielaisemani tonniset Para-Tabsit ja kuussataset Buranat ole tehneet tuota eikä tätä, silmissä vilisee kummasti ja just ja just vältyin oksentamasta ostoskärryyn kun olin ryntäilemässä rahvaan seassa paikallisessa Prismassa.
Migreenihän se.
Oisinko saanu elämässäni yhden tai kaks migreenikohtausta aikaisemmin, ja nekin oli jotakuinkin ennen sotia. Nyt sitä toivoo, että kun ois sitä oikeeta migreenilääkettä, vaikka kakskytviis vuotta vanhaa. Muistan hämärästi, että sitä ei mulle silloin aikoinaan määrätty, kun siinä oli joku sivuvaikutus joka saattoi olla mulle haitallinen. Nythän on uudet lääkkeet jo tullu markkinoille. Mutta miten sitä älyäis mennä jotain migreenilääkettä hakemaan, kun ei koskaan oo migreeniä? Paitsi nyt.
Sehän kulkee suvussa, muistan että äidillä oli aikoinaan tosi pahakin, mutta hellitti sitten vaihdevuosien aikaan kokonaan.
Lähden kohta lenkille, en tosin tiedä tekeekö raitis ilma tähän vaivaan sitä tai tätä, mutta ei siitä voi haittaakaan olla.
Huomenna alkaa viimeinen viikko harjoittelussa ja ens maanantaista alkaen pääsen taas nauttimaan kunnon palkasta. Olen ollu itseasiassa aika masentunu näiden raha-asioiden takia, laskuja tulee postilaatikkoon joka päivä, tuntuu että oikein urakalla, enemmän kuin silloin, kun olen normaalisti töissä ja mulla ois varaa maksaakin ne. No, eihän siinä mitään, soittaa vain velkojalle, että voisko tämän eräpäivää siirtää ja yleensähän kaikki siihen suostuu, mutta ei se mun normaali palkkakaan niin tolkuton ole, että pystyn sitten maksamaan kaikki kolmekymmentä laskua, joista olen siirtänyt eräpäivää. Hohhoijaa.
No, Herran haltuun. Murehtimalla ei voi lisätä päiviensä määrää kyynäränkään vertaa. Älkääkä murehtiko sitä, mitä söisitte tai mitä joisitte tai millä itsenne vaatettaisitte. Teidän Taivaallinen Isänne kyllä tietää teidän kaikkea tätä
tarvitsevan. Etsikää ensin Taivaan Valtakuntaa, niin myös kaikki tämä teille annetaan.
Kyllä Herra omistaan huolen pitää!

Ei kommentteja:

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...