10.1.2012

Firma tarjosi salaatit ja uuden työntekijän perehdytystä

Tulin töihin yhdeksitoista ja täys hässäkkä oli päällä. Johtui ehkä siitä, että töissä oltiin sitten minä ja Ola ("tehonyrkki":) mutta kolmantena oli rouva joka oli ensimmäistä päivää, ja kun kiire oli hirveä, niin aika paljon ajasta kului hänen neuvomiseensa. Ei siinä mitään, tuo rouva oli pikkusen iäkkäämpi ja hänellä oli kokemusta muunlaisesta hoitotyöstä sekä kosolti järkeä päässä, joten aika hyvinhän se meni. Olalla vain ei ole minkäänlaista kärsivällisyyttä (eikä edes halua) neuvoa uusia, joten se jäi minun tehtäväkseni. Niin siinä sitten kävi, että yllättäen huomasin, että kello tuli puoli kaksi ja ruokala meni kiinni enkä ehtinyt syömään.
Ei muuta kuin kanttiiniin hakemaan jotain nakerrettavaa, mitä sieltä nyt sattui saamaan. Ja huomasinpa sitten, että eilen oli ollut yläkerran herroilla joku illanistujainen ja sieltä oli jäänyt salaattia meille ruohonjuuritason työntekijöillekin. Olihan sekin jotain.

No sitten soitti ihana käsikirurgini asuinpaikkakuntani keskussairaalasta tuloksia ENMG-tutkimuksesta, jossa olin 2.1.2012. Tuomio oli hiukan synkähkö. Laaja-alainen hermovaurio kyynärpään lihaksistossa ja hermopinne, joka ei parane muutoin kuin leikkauksella. Joten eiku leikataan. Kirurgi arveli, että jono on sen verran pitkä, ja kun mulla ei ole hengenhätä, niin pääsen leikkauksen noin huhtikuun puolessa välissä. Leikkaus tehdään päiväkirurgisesti ja toipumisaika on noin kaksi-kolme viikkoa. Toisaalta olen hyvin helpottunut, että tähän sietämättömään kipuun tulee helpotus edes joskus!

Sain sitten vihdosta viimein värjättyä tukkanikin, kun alkoi noita harmaita haituvia olla tuossa ohimon seutuvilla. Yäkkis! Meidän isä oli nelikymppisenä jo ihan hopeanharmaa, että sukurasitusta on. Nyt on minun tukka ihan tummanruskea eikä harmaista haituvista tietoakaan:) Sikäli olisin mieluummin blondi, ettei harmaat näy. Muuten olen kyllä mieluummin tummaverikkö.

Äiti on aina ollut lähes mustatukkainen (romanisuvun vaikutusta) eikä juuri harmaantunutkaan, mutta nythän hänellä ei hiuksia ole. Mutta kyllä ne kasvaa takaisin! Rukoilkaa kaikki äitini puolesta, kun hän menee 17.1 TT-kuvaukseen, ettei syöpää eikä etäpesäkkeitä löytyisi!

Herra, paranna minun äitini! Älä anna äitini kuolla kivuliaasti syöpään! Minun äitini ei ei ansaitse sitä! Herra, minä jätän kaiken sinun käsiisi, koko elämäni, kaikki rakkaani, myös äitini. Tapahtukoon sinun tahtosi, ei minun. Sinä tiedät parhaiten. Auta Herra minua tahtoosi tyytymään - silloinkin, kun se kipeimmin koskee.

Ei kommentteja:

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...