5.4.2012

"Me ollaan samalla viivalla ristiltä katsottuna, samalla hinnalla lunastettuja"

Minulla on ollut onni saada potilaakseni nainen, jonka usko on niin vahva, että se siirtää vaikka vuoria. Ja se on tehnyt minuun syvän vaikutuksen.

Hän kuolee. Kaikki elämää varten tehdyt suunnitelmat ovat kariutuneet.

Hänen hento kätensä oli omassani, ja hän hymyili ja sanoi: "En minä ole katkera kenellekään. Enkä minä pelkää. Kyllä minä olen valmis. Kyllä tällä kaikella on jokin tarkoitus."

Kun viimeksi hyvästelimme, hän sanoi ettei tiedä, jaksaako enää siihen saakka, kun seuraavan kerran tulen. Halasimme pitkään, ja sanoin että minun tulee häntä ikävä. Hänen silmänsä olivat rauhalliset ja hän hymyili kaunista hymyään ja sanoi: "Taivaassa tavataan ihan varmasti."

Kummallista, mutta hänen järkkymätön uskonsa sai minut pohjattoman epätoivon valtaan.

Minun uskoni on niin heikko.

2 kommenttia:

Elina Koivisto kirjoitti...

Älä suotta ole epätoivoinen. Jeesus on kuollut sinunkin puolestasi, joten heikko uskokin riittää.

Helen kirjoitti...

Kiitos Elina, ja rauhallista pääsiäistä! Kaikki synnit on annettu anteeksi - Kristuksen ristin tähden.

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...