22.4.2012

"When Messiah comes to take us home, may His praise be found in you"




Minä oon nyt ajoittanu lenkkini vähintään tunnin mittaisiksi - etsin kännykästä YouTuben, sieltä Paul Wilburin 57 minuutin mittaisen konserttitaltioinnin "Jerusalem Arise", laitan nappikuulokkeet korviin ja uppoudun ylistykseen 5000 juutalaisen ja kristityn pyhiinvaeltajan lailla.

Mulla on nyt menny useampi yö Paulin ja pyhiinvaeltajien seurassa. Oon kuin lentoon lähdössä - haluan vain ylistää Herraa, en oikein keksi miten voisin kyllin kiittää ja ylistää. Sillä Herra on tehnyt minulle ihmeen!

Muistan ihan elävästi vuosia sitten, kun lähdin koiran kanssa ulos tai lähdin ajamaan töihin - itkin aina, olin tuskainen ja ahdistunut, rukoilin Herraa: auta minua, kuule minua Herra, kuule minua tässä asiassa.

Kapinoin, kun mitään ei tapahtunut. Pappiystäväni opasti Sanan äärelle: aina pitää rukoilla, koskaan lannistumatta. Herra kuulee ihan kaikki rukoukset. Hän myös vastaa niihin - mutta oman aikataulunsa mukaisesti. Ei silloin kun minä tahdon. Ei heti paikalla. Eikä välttämättä sillä tavalla, kuin minä tahdon.

Oli hirmu vaikeaa uskoa. Kiukuttelin Jumalalle, mutta roikuin itkien Jeesuksen viitan liepeessä. Olin vakuuttunut, että minut on hylätty ja unohdettu, mutta jatkoin Jumalan puoleen huutamista - joku minussa jatkoi uskomista; ei minulla ollut muutakaan, enkä voinut ajatellakaan, että kääntäisin selkäni Jumalalle.

Raamattu käski jatkaa rukoilemista, siispä minä jatkoin. Tein vaivalloista matkaa.

Oli huonoja päiviä ja oli tosi huonoja päiviä - joskus vähän valoa pilkotti pilven raosta, mutta sisimmässäni tiesin, että en ole tullut perille. Olin vasta lähtenyt tarpomaan.

En edes älynnyt, että kaiken aikaa Jumalan Henki teki hiljaa minussa työtään, ohjasi oikeaan suuntaan, tekemään oikeita ratkaisuja.

Ja eräänä päivänä minä vain tiesin, että rukoukseni ovat saaneet vastauksen ja on tullut aika ylistää ja kiittää! Minä ymmärsin, että Herra on tehnyt minulle ihmeen!

Elämäni on muuttunut. Mitä tahansa tulevaisuus tuokaan, tiedän, että Herra kulkee kanssani, kuulee rukoukseni, tukee surussa ja iloitsee kanssani.

Jumala on suuri!












Ei kommentteja:

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...