6.4.2010

Makaroonilootaa Roosan tapaan

1. Hanki saviastia
2. Ruskista jauheliha
3. Kaada jauheliha saviastiaan ja sekoita siihen homejuustoa maun mukaan ja pussillinen ranskalaista sipulikeittoa
4. Keitä makaroonit ja kaada joukkoon
5. Sekoita makaroonit ja jauheliha
6. Sekoita munamaitoseos; 5 kananmunaa ja maitoa
7. Kaada munamaitoseos makaroonien ja jauhelihan joukkoon
8. Lado päälle juustoviipaleita
9. Laita uuniin; 175 astetta ja 45 minuuttia
10. Makarooniloota Roosan tapaan on valmis, ja on hyvää! Herkuttele!

2 kommenttia:

Keski-ikäinen nainen kirjoitti...

Kuinka paljon makaroonia? Jauhelihaa?Miten homejuustoa lisätään maun mukaan? Viisi kananmunaa?

Helen kirjoitti...

Noo tuota ... minä oon vähän semmonen tsägällä ruoanlaittaja. Mutta makaroonia semmonen pussi, paljon niissä nyt on, vissiin 400gr. Ja jauhelihaa semmonen paketti kun kaupan einestiskiltä saa, joku 300-400 gr. Homejuustoa oon aina laittanu semmosen Aurajuustopussin, jossa juusto on valmiiksi murusteltu. Ja joo, viisi kanista. Maitoa sen verran kuin silmä näyttää ja jos jää yli niin eikun lavuaariin. Tällä tyylillä oon aina saanu vallan maistuvaa joka on meidän perheessä menny kaupaksi niin että oon yleensä ite jääny ilman :)

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...