24.5.2010

Ja eiku sataa

Tulin aamulla yövuorosta enkä mennyt nukkumaan, niinkuin en yleensäkään mene yövuorojen loputtua, kun käännän rytmin. Helteet loppui, sataa vettä ja lämpöä on vaivaiset 10 astetta. Petu-koiran kanssa aamulenkillä kastuimme lääppösen märiksi, täällä leijuu nyt ihana Eau De Märkä Koira.
Isän kämpän remontti venyy ja vanuu, ja se jää meille vielä täksi viikoksi. Soijanakit pursuu jo korvista :)
Suomi ei sitten saanut mitskua jääkiekon MM-kisoista, ei päässyt edes pronssiotteluun. Eilen illalla töissä katottiin tosi jännä loppuottelu, jossa Tshekit kepitti Venäjän supertähdet 2-1 ja vei ansaitun kultamitalin.
Vielä olisi 4 työvuoroa ja sitten - lomille lomps! 21 päivää joutenoloa - tai ehkä ei sittenkään, kun tarkoitus olisi maalata meidän talo. Voikohan sitä tehdä, jos sataa? Töissä kauhistuivat, kun kuulivat, että meikkis aikoo kiivetä joillekin maalaustelineille, olen kuulemma optimitapaus putoamaan niiltä. Onneksi asun täällä periferiassa, että kun ambulanssi tulee hakemaan minua, se tulee Riihimäen pelastuslaitokselta eikä meidän töistä. Ois kamalaa kun työkaverit kuljettais minua sairaalaan kun oisin katkaissut käteni tai jalkani tai pää olis halki :)
No, jos selviän siitä lomanpätkästä hengissä, niin sitten pitäisi olla töissä peräti neljä viikkoa ja sitten: Thaimaahan! Islannin tulivuoret ja Bangkokin punapaidat pysykööt aisoissa.
Haaskasin lauantaina taas omaisuuksia apteekissa, en kehtaa ees sanoa kuinka paljon. Olen mieltynyt Vichy- kasvojenhoitotuotteisiin ja niitä ei saa ku apteekista, eivätkä oo ihan halpoja. Tässä iässä on pakko jo vähän panostaa! Toinen pieni omaisuus kuluu sitten luontaistuotekaupassa aina välillä ... vitamiineja, hivenaineita ja antioksidantteja. Mutta miksi en käyttäisi rahaa omaan hyvinvointiini? Minulla kun sitä ei kulu lainkaan esimerkiksi alkoholiin, johon taas jotkut saa uppoamaan kamalia summia. Olenko turhamainen? Pelkäänkö vanhenemista? En. Haluan vain pitää itsestäni huolta ja olla ja näyttää terveeltä. Ja kyllä on tehty lääketieteellisiä tutkimuksiakin, joiden mukaan esimerkiksi tiettyjä vitamiineja nauttivilla henkilöillä on vähemmän dementiaa, Alzheimerin tautia, diabetesta, metabolista oireyhtymää, tiettyjä syöpiä, ym. ym.
Nyt taidan suunnistaa tutkailemaan, mitä postipoika on tuonut, josko mitään. No ihan varmasti muutaman laskun kuitenkin.
Herran rauhaa!

3 kommenttia:

Keski-ikäinen nainen kirjoitti...

No,et sitten muuten putoa portailta.Mie meinaan odotan teidän Thaimaan matkaa,en sen takia,että saan teidät pois maasta,VAAN TULIAISTEN TAKIA! Olet heikkona hetkenäsi(14 tuntisen työpäivän jälkeen,ajaessasi pimeässä 70 kilometrin työmatkaasi tai jotain vastaavaa)luvannut sen repun minulle!Ja minä olen luvannut rahat siihen reppuun..ups..mutta ne tulee!

ane

Keski-ikäinen nainen kirjoitti...

Unohdin kertoa,että olen kateellinen teidän Thaimaan matkasta.Ihan rehellisesti,mutta onneksi lupasit Akin kanssa(siis lupasit Akin puolesta)lähteä ensi kesänä juhlamatkalle sysimustaan keski-Afrikkaan kaikkien halvimpien internetistä varattujen halpalentomatkojen kautta tai sitten Turkuun!

ane

Keski-ikäinen nainen kirjoitti...

Siis lupasit lähteä minun ja S.kanssa tai pelkästään minun kanssa!

Ja nyt se on moro!

Jaksa valvoa!

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...