25.9.2011

Minulta ei ole puuttunut mitään

Istuin parvekkeella unettomana aamuneljältä, kuuntelin hiljaisuutta ja katselin sysimustaan yöhön. Seuranani oli uskollinen Petu-koirani ja hassu kissani, joka tuijotti kaukaisuuteen salaperäisillä kissan silmillään.
Tunsin hiljaisen tuulen huminan ja muistin Raamatun kertomuksen Eliasta, joka oli luolassa: nousi raju ja mahtava myrsky, mutta se kävi Herran edellä. Myrskyssä Herra ei ollut. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys, mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä. Maanjäristystä seurasi tulenlieska, mutta ei Herra ollut tulessakaan. Tulen jälkeen kuului hiljaista tuulen huminaa. Kun Elia kuuli sen, hän peitti kasvonsa ja meni ulos. Herran ääni sanoi hänelle: miksi olet täällä, Elia?

Minun elämässäni on ollut tulta, myrskyä ja maanjäristyksiä. Läheiseni ovat sairastuneet vakavasti, jotkut kuolleet. Olen käynyt rajua henkilökohtaista taistelua ahdistuksineen ja vakavine traumoineen.
Mutta Herra armahti minua, kun huusin Hänen puoleensa.

Ja kun istuin aamuyöllä parvekkeella ja pohdin elämääni, katselin kahta rakasta lemmikkiäni ja tiesin mieheni nukkuvan rauhallista unta, koin sydämessäni uskomattoman Jumalan rauhan. Rauhan, joka ei ole koskaan väistynyt sieltä, joka on seurannut minua läpi vastoinkäymisten ja auttanut jaksamaan. Herra on tuonut tielleni ihmeitä, pitänyt huolta ja kantanut minua, kun en ole itse jaksanut kävellä.

En murehdi. Ennen pelkäsin - enää en pelkää. Jeesus itse on sanonut, ettemme voi murehtimalla lisätä päiviemme pituutta kyynäränkään vertaa. Miksi rikkoisin Hänen käskyänsä vastaan tieten tahtoen? Rukouksessa hiljaa kuiskaan: pidä huolta. Ja Hän on pitänyt.

Koen, että minua on uskomattomalla tavalla siunattu. Vaikka rahaa ei ole ikinä ja joka paikkaa kolottaa, niin onpahan tässä hengissä pysytty ja onnellisena. Mitä ihmettä niistä välittäisin, kun äitini taistelee syöpää vastaan? Paras ystäväni on vaarassa menettää lapsensa? Työkaverini masentui vakavasti ja joutui burn out-lomalle? Maailmassa on niin paljon kärsimystä. Minullahan on asiat hyvin.

Minulla on aina ollut asunto, työpaikka ja säännölliset tulot. Koskaan en ole kärsinyt nälkää, olen aina saanut tarpeellista terveydenhoitoa. Kävelen kahdella terveellä jalalla, pystyn puhumaan ja ilmaisemaan itseäni. Kodissani on hella, astianpesukone, kaksi tietsikkaa ja telkkari :)
Olen elämässäni törmännyt pahoihin ihmisiin, mutta toisaalta myös ihaniin, sydämellisiin, auttavaisiin ja rakastaviin persooniin. Olen saanut paljon anteeksi, minä rakastan ja minua rakastetaan.

Kiitos Herran. Minulta ei ole koskaan puuttunut mitään.

Ei kommentteja:

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...