13.11.2011

"Itkumuurilla kohtasin Herran, synnit anteeksi Hältä mä sain. Jeesus ristillä kuollut on kerran, minun eestäni täytti Hän lain."

Faijalta varastettiin viime yönä auto. Hitsit, mua nauratti aivan tolkuttomasti kun se tohkeissaan soitti ukolleni, ja siinä toinen hyväkäs - tuli tohkeissaan kattomaan, että nukunko minä vai voinko keskustella isäukkoni kanssa tästä järkyttävästä tragediasta.
No heräsinhän minä siihen hirmuiseen päivittelyyn, ja vaihdoin sitten isän kanssa pari osaaottavaa sanaa. Ja kun se poliisipäivystyskin sattui olemaan viikonloppuna kiinni, voi pahkeinen sentään :) Neuvoin soittamaan 112:een.
Kun sitten illansuussa ajelin taas yövuoroon, niin soitin faijalle, ja kas; auto oli löytynyt tunnin kuluttua siitä, kun hän oli tehnyt ilmoituksen 112:een. Puolen kilsan päästä faijan pihasta.
Ei ollut ollut muuta vikaa, kuin rikottu virtalukko. Onneks on ne kaskot ja muut vakuutukset; vaikka niitä tympii maksaa, niin tämmöisissä tapauksissa niistä on sitten hyötyä, kun autoa pitää hinata sinne sun tänne (se on kallista lystiä!) ja korjailla ja laittaa uusia osia.

Tänä yönä on ollut kohtuuhiljaista täällä työmaalla, paitsi että minä olen ollut "arvostelutuulella." Ihan kaikesta, mikä ei ole mennyt mieliksi, on pitänyt pikkasen valivalittaa. Ollaan yövuorossa Marin kanssa, ja hän on kans aika kova pitämään jöötä :) Aamulla ajetaan sitten Marin kanssa peräkkäin kotiin; hänen yövuoro alkoi klo 21 ja minun klo 19, mutta molemmat päästään aamuseitsemältä. Vähän hölmöä kun ei voida mennä samalla kyydillä, vaikka samassa kylässä asutaan. No, koirat ulkoilutetaan aamulla kimpassa.

Mul on taas ihan kummallisesti rahat lisineet tilillä :) Oli neljäsataa enemmän kuin luulin että olisi, ja se on jo aika paljon rahaa. Minä kun ajattelen vieläkin aikaa kun oli Suomen markat (sillon itsenäisyyden aikaan) ja onhan se neljäsataa hyvänen aika 2400 markkaa. No, minulle se on paljon rahaa, tietysti kovin varakkaille se ei tunnu missään. Mutta miten tavallinen palkannauttija voi tänäpänä tulla varakkaaksi? Muuta kuin voittamalla lotossa tai varastamalla muilta. Lottovoitto kelpaa, mutta varastaa en aio. Vaikka mieluummin minä palvelen Jumalaa, kuin mammonaa. Kun kahta herraa ei voi palvella; jos rakastaa toista, niin toista vihaa. Siispä pysyn onnellisena, köyhänä, mutta Herran omana.

Minulta se sitten menee isänpäivä peiton alla toipuessa taas uuteen yövuoroon. Tytärpuoli tulee poikaystävänsä kanssa meille tapaamaan omaa isäänsä; toivottavasti eivät kovin hirveästi mekasta että meikä saa pakolliset kauneusunensa :) Toinen tytär on mennyt sinne jo eilen illalla, ja on siellä sen vanhemman koirakin.

Sh`ma Yisrael
Adonai, Eloheinu
Adonai echad

Shalom ale`hem!

Ei kommentteja:

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...