12.11.2011

"Minä käteni nostan Jumalan puoleen, minä huutoni kohotan taivaaseen"

Tutussa ja turvallisessa yövuorossa jälleen, ja ihan niinkuin ei olisi poissa ollutkaan.
On niin kotoista, kun Rami kärsii ilmastoinnista ja niiskuttaa taukoamatta, ja muut kattoo "Kalajoen hiekkoja" TV5:ltä. Perjantaiyön pahin härdelli on takanapäin ja on aikaa vähänniinku nostaa jalat pöydälle.

Ehkä oli hiukan univelkaa kuluneelta viikolta. Heräsin päivällä puoli neljältä. Ensimmäisen kerran raotin silmiä kymmenen aikaan, mutta päätin, että aivan liian aikaista - ja sittenpä se mennä humahtikin iltapäivään. Kävin lenkillä, ja palatessani kun muistin tyhjentää postilaatikon, ilokseni havaitsin, että keskussairaalapiirini ortopediseltä polilta oli mulle tullut aika. Pääsen ensi viikolla sen käsikirurgin vastaanotolle.

Nyt saa mun puolestani se lumi tulla, kun on noi talvitassut, mutta eihän se nyt tietenkään sitten tule. Turhaan vaan kuluu nastat, kun ajelee sulalla asfaltilla. Tosin parempi niin päin, kuin että ajelisi kesärenkailla lumisilla teillä. Joskus tulee aina mieleen, että mahdoinko minä oppia siitä kolaristanikaan yhtään mitään? Kun on sellaisesta selvinnyt, niin viis renkaiden kulumisesta - tai niiden hinnasta - kunhan on aina alla parhaat mahdolliset.

Sain sähköpostia vanhalta ystävältä etelä-Amerikasta. Oli mukava kuulla, että hänellä on kaikki hyvin. Varmaan tavataankin taas muutaman vuoden päästä, kun hän palailee Suomeen - siihen saakka sähköposteillaan. Kaverini ehdotti, että tavattais myös Skypessä. Minä olin, että siis missä??? No, olenhan minä siitä tietysti kuullut, mutta kuulosti aivan liian rasittavalta ruveta väsäämään jotain webcam-yhteyksiä ja kuulokkeita ja ties mitä. Nämä tilpehöörit meiltä kyllä löytyy, sillä ukkoni on skypettänyt oman isänsä kanssa -mutta vaikka appiukko kävelee jo kahdeksaakymmentä, niin minä en aio tätä jaloa taitoa opetella :)

Kieltämättä mukava päästä pian tutimaan, kun en ole reiluun kuukauteen yhtään yövuoroa tehnyt. Ja mukava sekin, että nämä omat työt alkoi taas rauhallisella kolmen yön putkella. Kohta minä pääsen taas vauhtiin.

"Herran rauha olkoon teidän kaikkien kanssa."
Shalom ale`hem!

Ei kommentteja:

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...