27.3.2014

Opintopistemäärä lähestyy uhkaavasti sataa :)


Meidän Leo on niiiiiiiiiiin isin poika <3
Tälleen ne herrantertut nukkui yks ilta, kun kapusin yläkertaan.

Yllätyksien yllätys - iloinen sellainen - tuli tänään, kun Käytännöllisen teologian essee oli hyväksytty, viestinnän ja vuorovaikutustaitojen näyttökokeen opintosuoritus ( 3op) oli rekisteröity ja kaiken huipuksi Systemaattisen teologian proffa oli arvioinut oman näkemykseni Valistuksen Kristus-näkemyksestä McGrathin mukaan 3:sen arvoiseksi, ja siitäkin tulla tupsahti 3op.

Täytyy sanoa, että olen minä jotakuinkin ihmeissäni. Eräs tuttavani taannoin, kun olin vielä siinä vaiheessa, että vasta luin Teologisen tiedekunnan pääsykokeisiin, ilmoitti minulle: "luultavasti sun älyllinen kapasiteetti ei riitä." Pahoitin kyllä silloin mieleni, mutta tiesin kyllä, että hän tarkoitti vain latistaa minua, että uskoisin siihen itsekin ja lakkaisin yrittämästä.

Onneksi en lakannut.

Uskon, että pappisura on Jumalan kutsu, ja kun Jumala kutsuu, hän antaa siihen välineet. Minä pärjään kyllä.

Tuleva kevät tulee olemaan melko rankka; 7.4. kirkkohissan tentti, 25.4. käytännöllisen teologian tentti, 29.4. dogmatiikka, 14.5. rästitenttipäivä siltä varalta jos joku ei mene läpi. 26.6. modernin teologian tentti (paksu kirja englannin kielellä, ratkiriemukasta.) 4.4 deadline kirkkohissan esseeseen, 29.4. deadline uskontotieteen esseeseen (siinäkin lähdekirjana englanninkielinen kirja.) 9.5.pitäisi vielä käydä suorittamassa TVT-ajokortti, sillä sen suorittaminen on edellytys pääsemiselle kirkkohissan kakkososioon ens syksynä.

Ja sit pitäis käydä vielä kokoaikatyössä, kun ei ole varaa köyhällä sairaanhoitajalla jäädä opintovapaalle. Mulla ei käytännössä ole ollut yhtään vapaapäivää viime elokuun jälkeen, ja päivät venyy 17-tuntisiksi, mutta kohtahan tulee kesä ... tosin luultavasti mun on kesällä käytävä suorittamassa heprean tai kreikan kurssi. Nåååå - kyllä minä jaksan. Ei tätä ikuisesti kestä :) Vain vielä neljä - viisi vuotta ...

Mutta kun Jumala antaa välineet, hän antaa myöskin voiman.

Minä olen luovuttanut tahtoni ja elämäni Jumalan käsiin - ja lakannut huolehtimasta.




Ei kommentteja:

Petu (Kasion Fancy Filur) on poissa Kultainen rakkaani nukkui ikiuneen sylissäni 9.2.2019 lähes 14 vuoden ikäisenä. Illalla vielä...